Маріанна Антоновська

Менеджер з підбору персоналу
Маріанна Антоновська

Професіонал – це крафтовий товар

Знайти професіонала для роботи в аптеці стає з року в рік складніше. Тому все більше доводиться робити ставку на молоді кадри. Але для того, щоб розгледіти потенціал у вчорашнього випускника вузу і бути певним, що він виправдає вкладені у його навчання й адаптацію кошти та час, потрібен досвід. І не тільки життєвий. У Маріанни Антоновської, менеджера з підбору персоналу, він складає 20 років роботи в аптечній галузі. Тому її вибір зазвичай буває безпомилковим.

Два десятки років, відданих фармації! Такий стаж вражає! На яких посадах було найцікавіше працювати?

Я пройшла справжню школу життя в аптечних мережах. Спочатку, як водиться, закінчила НФАУ у 1995 році. Потім працювала у великих мережах: «Здоров'я та краса», «Ель-лікар», «Сімейна Аптека». Розпочинала первостольником, через 2 роки стала завідувачкою аптеки, а згодом і куратором. Навчала молодь, опікувалась організацією роботи торгових точок, відкривала нові аптеки… Поступово здобувала необхідний досвід.

Чому вирішили змінити фах? 

Тому, що досягла максимуму і вже не бачила перспектив. Коли почала шукати для себе нову сферу діяльності, де зможу докласти власні знання і навички, вирішила запропонувати свою кандидатуру лідеру ринку і звернулася в нашу компанію. Донині пам’ятаю ту розмову у відділі кадрів! Мені дали шанс спробувати себе в новій якості, і я задоволена зробленим вибором. Вважаю це вдалим збігом обставин.

Досвід, який ви накопичили, допомагає підбирати кадри чи заважає? Ви ж їх, певно, наскрізь бачите?

Так, дуже допомагає. Я завжди ставлю себе на місце завідувачки аптеки та намагаюся відчути: чи змогла б я працювати з претендентом, довіряти новій людині, яку «емоцію» внесе претендент у наш колектив.

На що звертаєте увагу в першу чергу, коли спілкуєтесь з претендентом на посаду? За якими ознаками можна зрозуміти, хто перед вами: людина, що принесе користь компанії, чи безнадійний аутсайдер?

 Наше знайомство з претендентом відбувається в телефонному режимі, отже, можна сказати: усе починається з голосу. Енергійний голос, зацікавленість у роботі, грамотна мова, готовність вчитися – дуже показові ознаки вже на цьому етапі.

Зазвичай з такими претендентами виникає порозуміння з перших хвилин розмови, і це гарний знак. Далі знайомство з куратором та новим колективом. Всі ці етапи дозволяють нам вибрати найбільш гідних кандидатів.

Скількох людей ви привели працювати в компанію за час вашої роботи? 

 Понад 1000 осіб.

Професіоналів з кожним роком меншає? І у чому причина? 

 Професіонал – це насамперед особистість, людина, яка прагне досягати максимальних результатів, чим би вона не займалася. Зрозуміло, що для цього потрібно постійно навчатися та самовдосконалюватися. Це досить тяжка робота над собою. У справжнього профі це в крові, його до цього підштовхує амбітність. Сучасні можливості та доступність інформації дають величезні можливості для розвитку і навчання. Кожна людина може зараз, не виходячи з дому, підвищувати свій професійний рівень, але не кожна хоче. Однак мені здається, що в будь-які часи таких людей не буває багато. Це, так би мовити, крафтовий товар.

З вашого досвіду – чого найскладніше навчити: надавати якісну фармопіку чи продавати ліки?

 Мені здається, що для якісної фармопіки цілком вистачить певних знань та доброзичливого ставлення до людей. А от вміння продавати, здійснювати грамотну презентацію товару, запропонувати допродаж, який не відштовхне відвідувача аптеки, дається не всім. На цьому обов`язково потрібно робити акцент під час підготовки фармацевтів.

Чим, на ваш погляд, пояснюється дефіцит кадрів в аптечній галузі? 

 Фармацевтичний ринок дуже бурхливо розвивається останнім часом. І це добре, бо забезпечується доступність до лікарських препаратів для всіх груп населення у будь-який час. Але, на жаль, вузи не встигають готувати кадровий потенціал в потрібній кількості. До того ж наші фармацевти часто їдуть працювати закордон. Коли наша компанія відкриває в невеликих містах аптеки, ми докладаємо величезних зусиль, щоб знайти фахівців.

Новий закон про перейменування професій дуже схвилював і навіть обурив фармацевтів. Як ви ставитеся до цих змін?

 Мені здається, що важливо хто ти є, а не як називаєшся.

Які перспективи розвитку фармації в Україні ви бачите? 

 Я думаю, в майбутньому потреба у фармацевтичних препаратах зростатиме через те, що збільшуватиметься тривалість життя. У великих містах відкриватимуться нові фарммаркети, де процеси максимально механізуватимуть, але потрібні будуть грамотні фармацевтичні спеціалісти, які можуть надати консультацію з питань профілактики та збереження здоров'я. Зрозуміло, що альтернативою їм стануть інтернет-аптеки, де роль фахівця буде другорядною. Але можливі онлайн консультації, тому грамотний фахівець із хорошими комунікаційними навичками завжди буде затребуваний.

Дата створення: 13.10.2021                   Дата відновлення: 17.02.2022

Промокод скопійовано!
Завантаження