Світлана Супрун

куратор Полтавського регіону
Світлана Супрун

 Чим більше люди про нас знатимуть, тим більше довірятимуть

Завойовувати регіон завжди не просто. Територія вже «розділена», найкращі кадри розібрані, а довіру покупців ще потрібно завоювати. Але порожні ніші є завжди – треба просто хотіти їх побачити та зайняти. Так вважає куратор регіону Світлана Муртизаївна Супрун, яка своїми руками будувала майбутнє нашої компанії на Полтавщині.

Перші дві аптеки відкрилися в Полтаві у 2013 році – Полтавська 1 і 2. Саме тоді в одну з них і прийшла заступником завідувачки Світлана Супрун. А от наступну – Полтавську №3 за 8 місяців Світлана Муртизаївна вже відкривала як завідувачка.

Сміливий крок! Навряд чи нас там чекали…

Звичайно, ми не прийшли на порожнє місце: в обласному центрі було чимало аптек як мережевих, так і тих, що належали приватним підприємцям. І вони всі дуже не погано почувалися. Кожний з наших «колег» мав свою конкурентну перевагу. Мережевики задовольняли попит великим асортиментом, а «приватники» пропонували якісний сервіс, адже були старожилами місцевого фармринку, отже, зібрали кадрові вершки – у них працювали найдосвідченіші первостольники, які до того ж знали багатьох своїх клієнтів особисто, бо жили поруч.

Якою була стратегія завоювання: з Полтави у глибинку чи навпаки?

Спочатку наша компанія заявила про себе покупцям саме в обласному центрі, адже жителі Полтавщини за багаторічною звичкою їздили за покупками у велике місто. І ліки не виключення! А вже потім, коли завдяки таким «шопінг-турам» слава про нашу мережу рознеслася регіоном, відкрилися аптеки у вузлових містах області: Решетилівці, Карлівці, Хоролі, Лубнах тощо. А зараз нас з нетерпінням чекають вже мешканці невеличких селищ. Не всі мають час, зайві кошти та здоров`я, бо у сільській місцевості проживає чимало людей похилого віку, їхати світ за очі шукати потрібні ліки. Наш товар зазвичай потрібен тут і зараз.

І завдяки чому вдалося завоювати прихильність покупців, а з нею і свою долю ринку?

Наша безсумнівна перевага – найширший аптечний асортимент. Як кажуть наші клієнти: «У вас є все!» І це дійсно так! Жодна інша аптечна мережа не може в одній торговій точці запропонувати та лікарські засоби, і товари для дітей, і найрізноманітніші товари побутового призначення. А завдяки продуманій маркетинговій політиці компанії ціни на найбільш популярні позиції з цього асортименту цілком доступні навіть для пенсіонерів. До того ж чітка логістика гарантує, що всі товари завжди є на аптечних полицях. Отже, нашому покупцеві хоч в місті, хоч в селі не треба бігати по різних аптеках в пошуках товару: всі необхідні позиції за оптимальною ціною є в кожній торговій точці.

Наскільки активно мешканці регіону купують ліки через інтернет?

Полтавчани дуже цінують аптечний сервіс, а замовлення ліків через інтернет – теж форма такого сервісу, адже він робить доступним найнеобхідніші товари тоді, коли немає часу чи можливості бігти в аптеку, приміром, під час карантину. Більш мобільні можуть особисто забрати готове інтернет-замовлення в найближчій аптеці чи у відділенні Нової Пошти, але чимало й тих, хто готовий зачекати та кур`єра, адже з приходом COVID-19 люди почали вкрай серйозно ставитися до свого здоров`я, тому зайвих ризиків намагаються уникати. Частка продажів через інтернет зростає, а з настанням несприятливих погодних умов та чергового карантину замовлень ставатиме більше щодня.

Скільки аптек нашої компанії працюють на Полтавщині сьогодні?

У Полтавській області нашу компанію зараз представляють понад 30 аптек, а в найближчій перспективі – відкриття ще 6. Менеджери з розвитку Полтавського регіону працюють над цими питаннями, тому я вірю в наше беззастережне лідерство і за кількістю торгових точок в регіоні, і за купівельним потоком.

Що потрібно, аби аптека стала успішною?

Успіх аптеки залежить багато в чому від команди. Немає людей, які б все на світі знали та вміли. І коли кожен вкладає у спільну справу кращу частинку своїх знань і навичок, виходить найкращий результат. Головне – небайдужість!

Певно, і від командирів на місцях, тобто завідуючих, теж багато чого залежить? Як ви обираєте претендентів на цю посаду?

Наші завідувачі виховуються у своїх колективах. Призначаються вони з тих співробітників, які не тільки самі показують результат, а й не шкодують часу і сил на те, щоб ділитися своїм досвідом з колегами, допомагати – іншого шляху завоювати авторитет немає. А без нього як керувати колективом? Завідувачі наших аптек працюють за першим столом, постійно перебуваючи в самій гущі аптечного життя. Вони не тільки доносять до співробітників вимоги керівництва щодо виконання показників роботи, а й на власному прикладі показують, як можна досягати цих показників. Їм доводиться навчати молодих співробітників основам роботи в аптеці, знаходити стимули для досвідчених колег, «розрулювати» конфлікти з покупцями, а ще й розв'язувати питання з підрозділами офісу.

Я дуже вдячна нашим командирам на місцях за безмежне терпіння! Хочу подякувати Крістіні Легкій (Полтавська 6), Іотовій Олександрі (Полтавська 1), Людмилі Шпак (Аптека 46 ТВА), Пятько Оксані (Аптека 70 ТВА Полтава), Борисенко Дар`ї (Чутово), Галушці Юлії (Аптека 49 ТВА Полтава), Павленко Тетяні (Аптека 33 ТВА Полтава), Скибі Віті (Диканька). Ми вже багато років працюємо пліч-о-пліч і вони жодного разу мене як куратора не підвели. Мало того, завжди допомагають і підтримують, адже розуміють, що ми теж команда – команда відповідаючих за результат.

А як ви будуєте такі довірчі стосунки? Поділіться секретом, будь ласка.

Для керівника будь-якого рівня дуже важливо бути почутим своїм керівництвом, мати можливість висловити власну думку і спільно обговорити проблемні питання, щоб виробити оптимальну стратегію. Для цього у мене є власний кураторський чат для завідувачів. Але ми часто організовуємо живі зустрічі з керівниками аптек, адже спілкування онлайн не дає тієї емоційної підтримки, яка усім нам так потрібна.

Чи існує проблема з кадрами в регіоні?

Проблема з аптечними кадрами актуальна для всієї країни, і Полтавщина не є виключенням. Я вважаю, що коріння цієї проблеми у неусвідомленому виборі професії. Такі молоді «фахівці», отримавши диплом, приходять працювати в аптеку, а через місяць звільняються, бо «дуже важко і то не моє». Але ті, кого не злякали перші труднощі, отримують допомогу і підтримку досвідчених колег, стаючи згодом професіоналами. І для них дуже важливі гідна зарплатня й умови роботи. Ми намагаємося враховувати ці фактори та задовольняти їх потреби, зберігаючи таким чином кваліфіковані кадри для наших аптек.

Які перспективи ви бачите для подальшого розвитку і збільшення частки ринку на Полтавщині?

Головна перспектива – в розширенні сервісу, і наша компанія докладає максимальних зусиль у цьому напрямку. А ще потрібно підвищувати лояльність покупців до наших брендів, наприклад, брати участь в міських святкових заходах, лотереях, бути спонсором олімпіад в коледжах і вишах, видавати іменні стипендії. Адже чим більше люди про нас знатимуть, тим більше довірятимуть. І тим частіше приходитимуть у наші аптеки.

Дата створення: 25.10.2021                   Дата оновлення: 07.07.2022

Промокод скопійовано!
Завантаження